Laatste Nieuws

Wij Zeeuwen hebben de pontjes hard nodig, zeker in Zeeuws - Vlaanderen mag dit nooit verdwijnen.

HELAAS heeft de provincie ons in de steek gelaten.

Omdat de provincie vorig jaar na lang overleg, ook te laat was met op tijd te baggeren, beloofde zij dit voor seizoen 2017 wel op tijd te doen. Maar ook nu blijkt, dat de provincie het niet echt nodig vindt, om het pontje regelmatig te laten varen. De interesse voor Perkpolderhaven, is voor de Provincie waarschijnlijk niet meer van belang, sinds dat ze afscheid genomen hebben van het project Hulst aan zee. Dit is volgens de pers al een aantal maanden bekend. En hoe zit het met de inkomsten van het toerisme, wat wordt daar dan mee gedaan?
En er was een garantiefonds van € 50.000.- in het leven geroepen voor de pontjes, en dit is enkele malen gebruikt om een paar pontjes te helpen, maar voor de rest ? Waar is dat geld gebleven? Of is dat ook op gegaan aan vergaderen en afscheidsfeestjes? Er is allang bekend dat er geen vervuiling meer is in de haven ( dit is al vele malen gecontroleerd door diverse instanties). Omdat er in de haven van Walsoorden gebaggerd moest worden, kon de haven van Perkpolder ook gedaan worden met een fikse korting ( dus geringe meerkosten ). Maar nee hoor, er moest weer eerst maanden voor overlegd worden, door diverse mensen en instanties, en het werd nog niet duur genoeg.

( LANG LEVEN DE BUREAUCRATIE ).

Nu 3 dagen voor de veerdienst begint, kregen we bericht, dat er niet gebaggerd gaat worden. De kosten waren nu, door al het vergaderen en meten, te hoog geworden van ongeveer € 9.500.- naar € 20.500.- Dit bedrag vindt de Provincie Zeeland niet in verhouding staan tot de diensten die geleverd worden. De Provincie vindt, dat de pontjes onbetrouwbaar zijn, maar wiens schuld is dat? Ze willen dat er meer en vaker gevaren wordt. Alle bestaande pontjes willen daar wel aan meewerken, maar daar moet wel iets tegen over staan, want ook bij ons moet de schoorsteen roken, en wij kunnen niet , zoals sommige ambtenaren bij de provincie, van lucht leven. De gemeentes Hulst en Reimerswaal zijn wel blij met het pontje, en begrijpen en steunen dit ook.

En wie gaat hier nu hier het gelag betalen?

De uitbater van de pont, de plaatselijke bevolking en de vele toeristen, die hier tevergeefs staan te wachten, en dan maar 20 km om kunnen fietsen, om dan te hopen, dat ze met de bus door de Westerscheldetunnel gebracht kunnen worden, om dan nog eens 30 km te fietsen, om op de plaats van bestemming te komen. Ander alternatief is natuurlijk, fietsen naar Antwerpen, dat is maar 90 km om. Dit is voor de provincie geen bezwaar. Verder is bij de aanleg van de route Perkpolder naar Hansweert door de Provincie Zeeland en Promotie Zeeland Delta beloofd, dat de infrastructuur van alle Zeeuwse toeristische pontjes gewaarborgd zou blijven. Daarbij zijn de beide aanlegsteigers Hansweert en Perkpolder aangewezen, als calamiteitensteigers. Dit is ook de reden dat er in het verleden wel gebaggerd werd.
Ikzelf ben gestart in 2005, toen zijn we gevraagd door de provincie ,PZD en beide gemeentes om dit traject te gaan varen, omdat de PSD boot weg was. Mijn zoon heeft altijd wel meegeholpen in zijn vrije tijd, en in 2010 is hij in de VOF gestapt, om in 2014 de zaak van ons over te nemen. Dit is nu onze dank voor alle jaren dat we hebben geprobeerd, ondanks alle tegenslagen, die we de afgelopen jaren gehad hebben, buiten onze schuld. Al met al, de provincie heeft hier geen boodschap aan, ik denk dat deze wel een hele koude douche verdienen bij RADAR. Beste vrienden vertel dit door, en stel het aan de kaak.

We hopen ook dit jaar weer, dat iedereen laat zien, dat het nodig is om deze verbinding in stand te houden. Dit natuurlijk niet alleen met woorden, maar ook door daden. We zullen de prijzen niet verhogen, om deze serviceverlening in stand te houden moet er wel voldoende belangstelling zijn. We hopen dat de weersomstandigheden dit seizoen gunstig zullen zijn. Wel hebben wij besloten, om niet meer te varen bij windkracht Bft 6 of hoger. Dit omdat er nog maar weinig passagiers zijn die dan nog fietsen. De risico's van schade zijn dan hoger bij aanleggen en slingeren.


De situatie bij de boot zijn fantastisch geworden, dat verdient een pluim.
Maar de werkzaamheden zijn nog volop aan de gang op het oude veerplein , dus let goed op, wanneer jullie naar de boot komen.
De enige wegen zijn via de kant van Kloosterzande of langs de dijk. Voor de auto's alleen via de oude n61 en er is voldoende parkeerplaats.
Er is veel te doen rondom het voormalige veerplein en de nieuwe dijk. We hopen hier geen overlast van te hebben, maar we verwachten wel veel kijkers. Foto klik hier
Ook varen we nu tijdens de bouwvakvakantie op de zaterdagen.

 

Zeehondensafari 2017

Varen langs de platen,
Zodat we de zonnende zeehonden kunnen bekijken. Foto klik hier
De laatste safari van seizoen 2016 was op Zondag 28-08-2016.
Binnenkort komen we met de agenda voor het seizoen 2017, zodra de dagen bekend zijn zullen we ze plaatsen op de site.


Moonlightsailing

In de zomeravonden in de maanden Juni, Juli, Augustus en September.
Zomaar met vrienden of kennissen, of zomaar alleen een gezellig avondje op het water, het is allemaal mogelijk, varen en feesten met lekker warm-koud buffet en gezellige muziek ook buiten op het grote dek.

Afvaart 20.00 uur - Thuiskomst 24.00 uur


Familiedagen

Zomaar met familie, vrienden of kennissen, of zomaar alleen een gezellig dagje op het water, het is allemaal mogelijk, varen en feesten met lekker warm-koud buffet en gezellige muziek ook buiten op het grote dek.


Een gezellig dagje uit, eten en dansen, met vrienden of familie op het water.

Ook is er de mogelijkheid tot afhuren voor groepen.

Onze salon en bar bieden 52 zitplaatsen waar U wat kunt gebruiken of rustig kunt zitten en naar buiten kunt kijken. Op onze MENUKAART kunt U zien wat onze keuken en catering voor mogelijkheden kunnen bieden.

Heeft u nog vragen neem dan gerust en vrijblijvend contact met ons op.

 
Reserveren

© 2017 • Webdesign by de-ATOL rondvaartbedrijf• All contents © copyright 2007 -2016 - De Atol rondvaartbedrijf, All rights reserved. • PrivacyDisclaimerCookie Policy